fredag 1. februar 2008

Kommunikasjon og Kultur

Høsten 2007 var Kommunikasjon og Kultur et nytt fag. Jeg trodde vi skulle lære om andre land og kulturer, skikker og normer fra forskjellige steder osv. Men det var visst ikke bare det det dreide seg om. Jeg fikk meg egentlig en positiv overasskelse over faget. Sikkert fordi jeg intresserer meg for mye av det vi lærer. Om tolkning av bilder, tekst, film og musikk. Vi har gått en del inn på symboler og koder og lært litt om hvor mye disse betyr i hverdagen vår uten at vi tenker over det. Faget har fått meg til å reflektere over saker og ting som hvorfor vi tenker som vi tenker og hvorfor vi tolker ting som vi gjør, om forskjellige kommunikasjonsmetoder og lært å tenke litt utenfor den tradisjonelle boksen. Vi har til og med vært innom kunsthistorie og bakgrunnen til diverse kjente kunstverk. Interessant.
Jeg blir å fortsette med Kommunikasjon og Kultur til neste år også og er spent på å gå enda mer i dybden i disse tingene.

Ingen kommentarer: